Klachtenregeling

Als je niet tevreden bent.
Zorgcollectief Nederland vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de hulpverlening die u van ons ontvangt.

Wij willen u heel graag goed en zorgvuldig begeleiden. Maar ook wij kunnen fouten maken. Soms gebeuren er dingen waar u het niet mee eens bent of doen wij dingen op een manier waarin u zich niet kunt vinden. Uw klacht is voor ons aanleiding om met u in gesprek te gaan. Wij hechten sterk aan een goede dienstverlening. Uw klacht kan ons helpen onze dienstverlening verder te verbeteren.

Wie kan een klacht indienen?
Cliënten die van ons hulpverlening ontvangen, kunnen een klacht indienen. Maar ook vertegenwoordigers kunnen een klacht indienen. U kunt ook een vertrouwenspersoon vragen namens u een klacht in te dienen.

Bij wie dient u een klacht in?
Bij een medewerker
 In eerste instantie proberen wij de klacht samen met u op te lossen. U kunt dan ook uw klacht indienen bij iedere medewerker. Wij noteren uw klacht en zullen er zorgvuldig en professioneel mee omgaan. De directie wordt altijd op de hoogte gesteld als er een klacht wordt ingediend. Wij streven ernaar om samen met u een oplossing voor uw klacht te vinden. Wij proberen uw klacht binnen 6 weken op te lossen.

De directie
Als u een klacht heeft die u niet met de direct betrokken medewerker kunt oplossen, neemt de directie de afhandeling over. In een persoonlijk gesprek zullen zij met u naar een oplossing zoeken, waaraan alle partijen een goed gevoel overhouden. Bij dit persoonlijk gesprek kan de betrokken medewerker aanwezig zijn, tenzij u daartegen bezwaar heeft.

Adviespunt Zorgbelang
Komen we er samen niet uit of mocht dit voor u onvoldoende resultaat geven, kunt u zich richten tot Adviespunt Zorgbelang. Dit is een onafhankelijke partij die de belangen behartigd voor zorggebruikers. www.adviespuntzorgbelang.nl

Bij de onafhankelijke Geschilleninstantie
U kunt altijd een klacht indienen bij onze onafhankelijke Geschilleninstantie. Zorgcollectief Nederland is voor de afhandeling van klachten aangesloten bij de Geschillencommissie van Klachtenportaal Zorg. Mocht u er samen met de medewerker/directie/adviespunt zorgbelang niet uitkomen, neemt u dan met hen contact op met Klachtenportaal ZorgKlachtenportaal Zorg Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 12:00 via 0228-322205. Per e-mail bereikbaar via: info@klachtenportaalzorg.nl

Klachtenportaal Zorg

Westeinde 14a
1601 BJ Enkhuizen